سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

ایران در بن‌بست کانادا!| دیدار دوستانه تیم ملی منتفی شد؟

  • کد خبر: ۱۱۰۰۳۹
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
ایران در بن‌بست کانادا!| دیدار دوستانه تیم ملی منتفی شد؟
دومین بازی تدارکاتی تیم‌ملی هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فدراسیون فوتبال که پس از هماهنگ‌کردن بازی دوستانه با تیم‌ملی کانادا و اکوادور مانوری از قدرت و موفقیت را در جامعه ورزشی به راه انداخته بود، حالا یکی‌یکی رقیبان تدارکاتی‌اش را از دست می‌دهد. بعد از لغو بازی با اکوادور که هرگز مشخص نشد با چه نیتی رخ داد و چه افراد یا سازمان‌هایی در منتفی‌شدن آن نقش داشتند، حالا نوبت به جدال با کانادا رسیده است تا برنامه‌های اسکوچیچ در راه آماده‌سازی جام‌جهانی در بن‌بست قرار بگیرد.

تیم‌ملی فوتبال ایران که باید برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده شود، هنوز در پیچ اول قرار دارد و به‌درستی مشخص نیست تا زمان رسیدن زمان جام‌جهانی، این تیم دیدار تدارکاتی مناسبی برگزار خواهد کرد یا نه. درحالی‌که بیشتر کشور‌های حاضر در قطر با برنامه‌ریزی دقیق و ازپیش‌تعیین‌شده دیدار‌های تدارکاتی و حریفانشان را مشخص کرده‌اند، فدراسیون فوتبال ایران با بی‌ثباتی و خودزنی‌های داخلی بهترین زمان‌ها را از دست داد، اما درنهایت موفق شد یک دیدار تدارکاتی با کانادا را نهایی کند. براساس توافق‌ها، تیم‌ملی ایران بامداد ۱۶خرداد در شهر ونکوور به‌مصاف تیم‌ملی کانادا خواهد رفت. البته قرار بود در این سفر تیم‌ملی ایران با اکوادور هم دیدار تدارکاتی دیگری را برگزار کند، اما بنابر دلایلی این بازی نهایی نشد.

ایران-کانادا، روی هوا!

در وضعیتی که تیم‌ملی برای سفر به کانادا آماده می‌شود، ابهاماتی درباره برگزاری این بازی به‌وجود آمده است و به‌نظر می‌رسد ادامه این روند به لغو این دیدار منجر شود. دراین‌باره، گفته می‌شود برخی نهاد‌ها به شرکت واسطه این بازی ایراد وارد کرده‌اند و خواستار تغییر شرکت واسطه شده‌اند. از آن سو، برخی نهاد‌های کانادایی نیز مخالفت خودشان را برای برگزاری این دیدار اعلام کرده‌اند. بااین‌حال، اظهارات دیروز خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، بر ابهامات برگزاری دیدار با کانادا بیش از پیش اضافه کرد و به‌نظر می‌رسد اتفاقاتی رخ داده است که این وزارتخانه هم نگران لغو این دیدار است.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح دیروزش در واکنش به پرسشی درباره اظهارات سیاسی برخی دولتمردان کانادایی در زمینه دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و کانادا گفت: هماهنگی این دیدار مستقل از سوی فدراسیون‌های فوتبال دو کشور، در چارچوب دیدار‌های معمول تدارکاتی فوتبال صورت گرفته و فدراسیون فوتبال کانادا در این زمینه اعلام کرده که مصمم است با جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده سیاسی گروه‌های شناخته‌شده ضدایران، این رویداد صرفا ورزشی را میزبانی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه به‌نظر می‌رسد برخلاف ادعا‌های نمایشی، ورزشی‌ترین امور هم بازیچه جهت‌گیری‌های حزبی و جبهه‌بندی‌های سیاسی در داخل کانادا شده است. موضع‌گیری‌ها و اظهارنظر‌های منفی نخست‌وزیر کانادا و برخی افراد دیگر حاکی از تفوق نگاه صرف سیاسی و حزبی بر همه وجوه حکمرانی در کانادا بوده است و به همین دلیل، رفتار مقامات این کشور به‌راحتی بازیچه گروه‌های مخالف و ایران‌ستیز می‌شود.

وی تصریح کرد: از دولت و فدراسیون کانادا انتظار می‌رود فارغ از جوسازی‌ها، براساس منشور حرفه‌ای ورزش و اصول شناخته‌شده فیفا، برگزاری این دیدار تدارکاتی و دوستانه را به دور از شائبه‌ها و انگیزه‌های سیاسی و نیز شانتاژ‌های تبلیغاتی مخالفان تعاملات غیرسیاسی میان مردم کشور‌ها تسهیل کنند. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ما اطمینان داده است همه توافقات لازم را با فدراسیون فوتبال کانادا در همین چارچوب انجام داده است و در صورت نقض توافقات، مسئولیت همه عواقب آن بر دوش طرف کانادایی خواهد بود.

گره جدید در کار فدراسیون

با این اظهارنظر مشخص می‌شود که برگزاری دیدار با کانادا در بن‌بست قرار گرفته است و مشخص نیست تیم‌ملی می‌تواند تنها دیدار تدارکاتی‌اش را برگزار کند یا باید منتظر رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با کشور‌های دیگر باشد. هرچند به‌نظر می‌رسد با وضعیتی که فدراسیون فوتبال دارد، حریف قدرتمند و به‌دردبخوری برای دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی مهیا نشود. همه این گمانه‌زنی‌ها درحالی است که حمیرا اسدی، مسئول امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال، صبح دیروز تأکید کرد که دیدار تیم‌ملی برابر کانادا در زمان تعیین‌شده برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->